Fékfolyadék csere

A fékfolyadék megköti a levegő páratartalmát, fékezéskor hő képződik, melynek hatására a fékfolyadékban lévő víz gőzzé alakul, mely összenyomhatóvá válik, és ezzel gyengíti a fékhatást.
Lappangó veszély ez, hiszen átlagos használat esetén még normálisan működik a fék, de pl. folyamatos, intenzív fékezéskor felforr a vizes folyadék. A fékkar/fékpedál „felpuhul”, teljesen behúzhatóvá/benyomhatóvá válik, a fékhatás jelentősen lecsökken, vagy teljesen megszűnik!
A megfelelő állapotú fékfolyadék áttetsző, világos színű. Amennyiben a színváltozás jelentős, az mindenképpen szennyeződésre utal, és haladéktalanul cserélni kell!
A japán motorok gépkönyveinek előírása szerint a fékfolyadékot két évente, a fékfolyadékkal érintkező gumi alkatrészeket (karmantyúk, porvédők, fékcsövek) négy évente cserélni kell!
Légszűrő csere

A légszűrő feladata a por, homok és egyéb szennyeződések távoltartása a motortól, biztosítja az égéshez szükséges tiszta oxigén ellátást. A légszűrő megakadályozza, hogy a szennyeződések károkat okozzanak. A légszűrő cseréjének hiánya magasabb fogyasztást, és a motor teljesítménycsökkenését idézheti elő. A légszűrő csere periódusa minden motorkerékpár típusnál elő van írva.
Általában 6000 km-enként ellenőrizni, 12000 km-enként cserélni kell (motor típusonként ez eltérhet).
Motorolaj csere

A motorolaj elsődleges feladata a motor működése során fellépő súrlódás csökkentése. Kenés nélkül néhány kilométer után tönkre menne a motor. A motorolaj további feladatai: hűtés, tömítés, tisztítás, erőátvitel, kosz leválasztása és elszállítása, korrózió védelem.
Az olajszűrő feladata a kis részecskék olajból való kiszűrése, és ezzel a motorolaj tisztítása.
A japán motorok gépkönyveinek előírása szerint a motorolajat 6000 km után, vagy évente cserélni kell. Minden esetben új olajszűrőt, és a leeresztő csavarhoz új tömítő alátétet kell beszerelni.
Szelephézag beállítás

Először is szeretnénk eloszlatni azt a tévhitet, hogy elég akkor ellenőrizni/állítani a szelephézagot, amikor hangja van a motornak. A szelephézag folyamatosan csökken a szelepek kopásával, a motor hangja csendesebb lesz! Szelephang akkor van, ha nagyobbra van beállítva a szelephézag az előírtnál. Teljesen normális dolog hogy a szelepek kopnak, csökken a szelephézag, ezért van szükség az időszakos szervízre, szelephézag ellenőrzésre, beállításra. Ennek gyakoriságát a gépkönyv írja elő. Általában 12000 km elteltével kell ellenőrizni, de gyártótól, márkától függően ez lehet 6000, 24000, 42000 km is. A szelephézag beállításának elmulasztása a motor súlyos károsodásához vezethet.
Szelephézag beállítás után minden alkalommal szinkronizálni kell a karburátort/injektort.
A japán motorok gépkönyveinek előírása szerint kell a szelephézagot ellenőrizni, beállítani.
Szinkron beállítás

Kezdjük az elején. A karburátorokban található kis keresztmetszetű fúvókák eltömődhetnek. Ennek több oka is lehet, pl. rossz minőségű, régi benzin, rozsdás tank, hosszabb leállás után a benzin alkotóelemei szilárd részecskék formájában lerakódhatnak.
Több hengeres motoroknál elengedhetetlen a normális működéshez, hogy mindegyik henger egyforma mennyiségű üzemanyag-levegő keverékhez jusson. A gyári beállításokon túl fontos, hogy ne legyen szennyeződés a rendszerben, illetve hogy a pillangószelepek pozíciója hengerenként azonos legyen. A szinkron beállítást tehát a karburátor alapos tisztítása előzi meg (vegyszeres tisztítás), majd az alkatrészei állapotának felmérése, szükség szerinti cseréje, gyári értékek beállítása.
Ezután következhet a szinkron beállítás.
A japán motorok gépkönyveinek előírása szerint kell megtett kilométer függvényében szinkron beállítást végezni.
Teleszkóp szimering csere

A teleszkóp szimeringek és teleszkóp olaj cseréjére nem csak azért van szükség, mert folyik a teleszkóp olaj, hanem mert a természetes elhasználódás során szennyeződik, felmelegszik, lehűl, sűrűsödik. Az elhasználódás során megváltoznak a rúgózási/csillapítási jellemzők. Nem elegendő csak leereszteni-feltölteni a teleszkóp olajat, minden alkalommal teljesen szét kell szerelni a teleszkópokat, minden egyes elemét alaposan megtisztítani, majd végül az előírt mennyiségű és viszkozitású teleszkóp olajjal feltölteni.
4 év, vagy 20000 km megtétele után ajánlatos a frissítés, ez gyártótól függően eltérhet.
A japán motorok gépkönyveinek előírása szerint kell a teleszkóp szimeringet és teleszkóp olajatmegtett km vagy idő elteltével cserélni.